Dag 21 New York

9 mei 2013 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

Vroeg uit de veren want we hebben vanaf thuis al Memorial day gerserveerd. Ontbijtje gescoord bij lokale supermarkt en we pakken de metro. Alles loopt soepeltjes totdat we vlak voor de entree van Memorial Day overvallen worden door een zeer heftige regenbui. Zeiknat bereiken we Memorial Day, waar we stilgestaan hebben bij de north en south pool. Indrukwekkend. Vanuit Ground Zero vangen we ook nog een blik op van de Freedom Tower die nog niet afgebouwd is. Het bovenste gedeelte van de Tower is prachtig met nevel omgeven wat voor dat moment en in onze ogen recht doet aan al hetgeen hier gebeurt is. Voordat we door kunnen gaan met het programma besluiten we ziektes voor te zijn en terug te gaan naar ons hotel om ons van droge kleren te voorzien. Na van kleren gewisseld te hebben, bezoeken we Wall Street, Battery Park, Sea Port en Civic Center, Chinatown, Little Italy en Bloody Angle. Omdat het tegen de avond loopt besluiten we bij een Italiaan een pizzaatje te eten wat Tony bijna fataal wordt als hij de rekening ontvangt. De eigenaar word bijna bij de keel gegrepen omdat hij de fooi al  in rekening had gebracht. Omdat de eigenaar te snel is (een echte Italiaanse gladjakker) krijgt Barbie het te verduren en kunnen de Italianen genieten van een potje ouderwerts “Hoe hard kan ik in het Limburgs-Hollands schreeuwen”. Kennelijk waren ze het niet gewend in deze buurt, toch een beetje vreemd van die Amerikaanse Italianen. Na de split-up van de clan die volgde op de scheldpartij (het kon echter ook niet uitblijven, eigenlijk duurde het al te lang en verdienen we een compliment omdat we elkaar nog niet voor de bek hebben geramd) bleek de enige toegevoegde waarde van de Godfather deze  vakantie. Hij nam zijn verantwoordelijkheid als een vader en bracht Barbie en Tony weer bij elkaar. ’s Avonds kan er weer gelachen worden en drinken de Godfather, Barbie en Tony zich eentje. Scarface besluit ditmaal in het hotel te blijven.