Dag 20 Op naar New York

8 mei 2013 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

Alhoewel de wekker pas voor 03.30 uur gezet is en de wake up call ook voor dat tijdstip geregeld is, besluiten Barbie en de Godfather toch nog eerder op te staan en de anderen die nog lagen te slapen te verrijken met het geluid van een scheerapparaat en de fohn. Om 04.00 uur vertrok de shuttlebus en zette ons keurig af bij American Airlines. Na het inchecken en de gebruikelijke controle van de “artificial knee” van de Godfather, stegen we om 07.00 uur op. Totale geschatte vliegtijd ongeveer 6 uur. Geschatte lokale aankomsttijd 15.30 uur. We  landen uiteindelijk om 15.35 uur. Koffers opgepikt en op naar het hotel (Crowne Plaza op Broadway, Times Square). Alhoewel de rit qua afstand niet lang is doen we bijna anderhalf uur over. We dachten dat het bij de Geusselt vast zat, maar het verkeer hier is 10 keer zo erg. Voor de taxi rekenen we slechts een luttele 58 dollar af.

Nadat we ons opgefrist hadden, zijn we nog even een hapje gaan doen bij Mac Donalds (de eerste keer overigens). Vervolgens zijn we via Times Square langs de Public Library gelopen. Times Square is zo verlicht van alle reclames dat het ’s avonds lijkt of het overdag is. Vervolgens hebben we Grand Central van binnen bekeken, bekend van vele films en prachtig om te zien. De hoge plafonds, het gebruikte marmer, de schilderingen en ook de centrale klok werden allemaal op de plaat vatsgelegd. Na Grand Central nog even een blik gevangen van het Chrysler Building en we besluiten genoeg gezien te hebben. Op naar een cafeetje, moet makkelijk zijn toch? Dat viel nog niet eens zo mee, maar het lukte ons uiteindelijk toch. Na de inmiddels bij ons ingeburgerde Budweiser achterover geslagen te hebben, besluiten Tony en de Godfather te gaan slapen. Scarface en Barbie gaan nog even terug om de dorst te lessen.