Dag 23 New York

11 mei 2013 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

Vandaag opnieuw een goedgevuld programma. Eerst op naar Saten Island met de Ferry. Om 09.00 uur vertrekken we om vervolgens tegenslag na tegenslag te verwerken te krijgen. Een wonder dat we vandaag elkaar niet voor de bek geramd hadden, want dat had voor de volle 100% op de weg gelegen. Metro’s reden niet , of stopten niet op ons doelstation maar een paar haltes verder. Uiteindelijk bereiken we om 14.15 uur de Ferry oversteek. Daar waar we er normaal volgens schema een halfuurtje over zouden doen, hebben we er dus vijfenhalf uur over gedaan! Na de boottocht, die ons wel weer een magisch beeld op New York verschafte, werden we opnieuw overvallen door een regenbui. En  wat voor een, regen, flinke windstoten en onweer wisselden elkaar af. Gelukkig zaten we op dat moment in een Starbucks en hebben we ongeveer een uurtje daar vastgezeten vanwege het weer.  Ons programma loopt voor de tweede keer in de soep.

Nadat het weer enigszins is gaan liggen en wij vanuit onze eerdere ervaring lering hadden getrokken en allen voorzien waren van een paraplu, op naar het hoofdkwartier van de Verenigde Staten. Het hoofdkwartier  bleek helaas gesloten te zijn, dus we konden niet naar binnen. Vervolgens hebben Upper Midtown aangedaan met o.a. Sint Parrick’s Cathedral, de Trump Tower, het Waldorf Astoria Hotel, de 5th Avenue en een stukje Central Park. Toch nog veel gedaan ondanks de tegenslagen.

Eens kijken wat ons morgen brengt.

1. Dick en Carry:
    13 mei 2013
    Goojemurge alle 4. Wij wensen jullie nog een mooie laatste dag en een veilige thuisvlucht.xx van ons