Dag 14 Crookedeststreet, Winchester Mistery House, Mistery Spot, Monterey, San Simeon via Highway 1

2 mei 2013 - San Simeon, California, Verenigde Staten

Na het ontbijtje de auto opnieuw volgepropt. En omdat de auto zelf niet meer zichtbaar was, hebben we hem vakkundig gecleanerd (uiteraard met de mooie handdoeken van het hotel). Zowaar, de kleur is weer grijs.

Vervolgens op naar San Simeon. We rijden het hotel uit en de grap is dat we nog geen 100 meter verder de Crookedeststreet afrijden.... Onderweg nog even gestopt bij het Winchester Mistery House en aangezien Tony weer achter het stuur zat, deden we er opnieuw iets langer over dan de TomTom aangaf. Paar fotootjes gemaakt en op naar de Mistery Spot, een van de weinige plekken op aarde waar de zwaartekracht een loopje neemt met de gebruikelijke wetten van de natuur. De guided tour duurde een driekwartier (over nog geen 200 meter) maar ook hier hadden we meer van verwacht. Ja, je kon er tamelijk schuin in staan, maar met een biertje of acht op creeer je hetzelfde gevoel.

In Monterey hebben we de 17 mile drive aangedaan. Een mooie weg langs diverse punten die de moeite waard waren, vooral de “Lone Pine”. De mooie kustlijn tegen de avondzon aan leverde een paar mooie foto’s op. Via de Higway 1 zijn we aangekomen bij San Simeon, waar we overnachten bij SeaBreezeInn.