Dag 13, Alcatrez, Crookedeststreet, Golden Gate, Painted ladies, Bueno Vista Burger, Karaoke Bar

1 mei 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Op naar Alcatrez,iets waar we naartoe hadden geleefd omdat hier vooral onze aanverwanten (Al Capone, Bill “Machinegun” Kelly, Lucky Luciano, Robert “The birdman” Strout) een aantal jaartjes mochten logeren. Vroeg opgestaan (06.30 uur) omdat we er natuurlijk niets van wouden missen. En we moeten helaas zeggen dat het erg tegenviel. Vanwege het betonrot was zowat de helft van het eiland gesloten, en de andere helft werd gedomineerd door (opnieuw) gesloten celblokken. Daar waar we vooral dachten een indruk te krijgen van het leven in Alcatrez, kregen we juist eerder een indruk van de Albatrossen die daar jarenlang vertoefden en hun huis gevest hadden. Tuurlijk, je moet er geweest zijn maar het was achteraf bezien het geld gewoonweg niet waard. Tot overmaat van ramp kozen we ook nog eens een driekwartier durende speech over Al Capone, waar verder geen schokkend nieuws uit voortkwam dat we al niet wisten van onze aanverwant.

Op naar de Golden Gate dan, maar eerst even lopend naar Crookedeststreet, bekend van de Herbie films waar je zigzaggend de heuvel afgaat met een hellingspercentage waar de stick van Tony jaloers op is. Een mooi plaatje en leuk om met de auto te doen, dat moeten we even na de Golden Gate doen!

De Golden Gate was indrukwekkender dan Alcatrez, de vele rode kabels, de heftige windstoten die de Gate doen bewegen en ook de lengte en hoogte van de brug deden je beseffen hoe nietig je bent. Eenmaal op de brug wou Tony een foto van zichzelf hebben op de Golden Gate en overhandigde the Godfather de camera waarbij het dekseltje van de lens vrolijk meedeinsde met de wind en genoot van een duik in de San Francisco Bay (“waarvoor gebeurt mij dat nu weer”, part II). Na genoten te hebben van het uitzicht op San Francisco, op naar de Painted Ladies, even een fotootje geschoten en door naar Crookedeststreet om die eens af te rijden, Tony rijdt! We reden op om 16.30 uur en om 18.00 uur besloten we maar naar het hotel te gaan zonder de Crookedeststreet af te zijn geweest (“die klote TomTom toch wijst me gewoon de verkeerde kant uit” was telkens weer de verklaring van Tony, slachterofferrol part III waarna we hem Tony “the victim” Montana noemen).

Na een douche in het hotel zijn we naar de Buena Vista bar gegaan om onze magen daar met een overheerlijke hamburger te vullen. Al snel besloot Tony tezamen met the Godfather de ogen te sluiten uit angst voor nog meer slachtoffersituaties. Barbie en Scarface probeerden opnieuw om in hun stapbehoeften te voorzien, maar stonden wederom voor gesloten deuren. Dan maar eens even in een lokale karaokebar wat gedronken met Wesley Snipes, die tot onze verbazing ook nog eens een aardig liedje kon wegzingen. De rest van de bargangers geneerden zich niet voor hun “Hollands got talent” niveau en gingen ongestoord hun gang wat menig lach veroorzaakte op de gezichten van Barbie en Scarface. Tot zover San Francisco.

IMG_0027Impressie Alcatrez

IMG_0018 Voor de ingang van Alcatraz

IMG_0038 Impressie "Crookedest Street"

IMG_0050 En weer!

IMG_0113Scarface bij de Golden Gate vlak voor het "deksletjesincident"

IMG_0117 Impressie Golden Gate

IMG_0135 Impressie Painted Ladies

IMG_0164 Tony F. Montana voor de Painted Ladies

IMG_9842Tezamen met "Al"

IMG_9956 In ieder geval geen verblijfplaats voor Barbie

ER ZIJN INMIDDELS DIVERSE FOTOS BIJ DEZE EN VORIGE REISVERHALEN GEVOEGD!!!!!!