Dag 16 Venice Beach (Marina del Rey)

4 mei 2013 - Venice Beach, Los Angeles, California, Verenigde Staten

We vertrekken vroeg vanuit het hotel en gaan op weg naar onze volgende bestemming, Venice Beach. Onderweg bij Starbucks gestopt en via internet nog een hotelletje geboekt. Het wordt Jolly Rogers, relatief betaalbaar en niet te ver uit de buurt van de bezienswaardigheden die wij willen aandoen.

We parkeren de auto bij het hotel en lopen naar Venice beach, wat een kleine anderhalve mijl lopen is. Eenmaal aangekomen in Venice Beach vallen we van de ene verbazing in de andere. Wat je hier te zien krijgt is vooral een mix van absoluut gekke personen en fanatieke sporters.

Je kon een freak show bekijken waar mensen met een nog ergere afwijking dan de gemiddelde Amerikaan te bewonderen waren. Er liep een blanke rond die zich zwart geschminkt had en op valse toon begon te rappen (een wonder dat hij nog leeft tussen al die zwarten), er lagen hondjes te paraderen met vanalles en nog wat, zwervers die van hun fiets een slaapplaats hadden gemaakt, opa’s die in hun onderbroek hun uitgezakt lijf tentoonstelde (en daar ook nog geld voor durfde te vragen), een Braziliaans drumband waarvan de leden zwaar stoned waren, een groep rolschaatsers waarvan de een wat meer ervaring had dan de ander, basketballers die elkaar zo fanatiek te lijf gingen dat het uit de hand dreigde te lopen, Muscle Beach waarbij de leden vooral aanwezig zijn om gezien te worden, een overbejaarde man die zich op Muscle Beach nog waagde aan de gewichten (nadat hij eerst de nodige poeders geslikt en gesnoven had), en nog veel en veel meer. Hier kwam geen einde aan, je keek je ogen uit.

Na het loopje over Venice Beach hebben we nog even bij een Mexicaan een tortilla naar binnen gewerkt. Voor morgen staat een stranddag gepland.