Geknipt uit een gerenommeerd maandblad:

21 maart 2013

Geknipt uit een gerenommeerd maandblad:

Usofreijnders; what the fuc.?

Van onze aan lager wal geraakte verslaggever Peter R de Fries die we enkel nog interviews laten afnemen met personen die voor de interviewer een verhoogd risico op een sterfgeval opleveren.

Deze week viel mij op Youtube een film op die mij enorm pakte, een drietal gekken werden getoond die onder het genot van een biertje duidelijk verhoogde bloeddrukken lieten zien. Het filmpje zelf onthulde bijna niets en dat maakte mij nieuwsgierig. Het filmpje bleek gelinkd te zijn door een website op een reislogger. Waar ging het nu precies om en wat was hun drijfveer? Reden voor mij om contact te zoeken met die personen, wat al snel heel moeilijk bleek. Uiteindelijk kon ik vanwege mijn connecties bij Interpol de identiteit van een persoon achterhalen. De persoon bleek onder interesse te zijn bij Interpol vanwege herhaaldelijke verzoeken om gratie voor zijn kleinkinderen die al meerdere malen levenslang op hun naam bij mochten schrijven als ze meerderjarig zouden zijn geweest (in casu T.R. en T.R. uit B., een inmiddels bekend duo in het dorpse en omstreken). Dat belooft niet veel goeds…… Het telefonisch contact wat volgde was er een om niet te vergeten. Uiteindelijk heb ik het voor het eerst in mijn carrière moeten pikken om uitgescholden en diep beledigd te worden. Dit maakte het voor mij alleen maar makkelijker om te besluiten hoe graag ik dit interview wilde. Ik sprak met de vier af in een diep donker bruin café waar alleen dranken geschonken werden met een promillage van boven de 60%. Uiteraard, gelet op het ``plaatsdelict``, doe ik voor het eerst mijn kogelvrij vest aan.

De vier zijn makkelijk te herkennen, twee ervan zijn continu in rook gehuld met ieder in beider handen een fles eigen gestookte whiskey, eentje is continu bezig zijn/haar make up bij te werken en de oudste loopt mank.

De vier staan lokaal bekend als: the godfather, tony montana, scarface en barbie. Het valt op dat de laatste qua benaming duidelijk buiten de groep valt. Ik kan niet goed inschatten of het hier nu een vent betreft die zich graag in vrouwenkleren hult of een vrouw met een bobbeltje in haar broek. Mij wordt nog overbodig aangegeven dat de identiteit van de vier geheim moet worden gehouden. Ik begin het interview bij de oudste.

Godfather

Wat is jouw story? Geboren net na de tweede wereldoorlog, jammer anders had deze wat korter geduurd. Die manke poot van mij heb ik te danken aan een hamburger die me ooit op de teen is gevallen. Ik heb eerst geprobeerd om rijk te worden door te trouwen met een dochter van de rijkste families die dit dorp kent, helaas liet de erfenis te wensen over. Vervolgens heb ik nog geprobeerd om een eigen imperium op te bouwen, maar dat werd me onmogelijk gemaakt met vier van die jengelende kiddos. Een baan bij de overheid was het hoogst haalbare. En zie daar, mijn droom om naar de us (“the American Dream”) te gaan heb ik voor jaren in de vriezer moeten stoppen. Nu ik met pensioen ben, heb ik de ruimte en de tijd… Over de financiën hoef ik me geen zorgen te maken, ondanks dat ze het huis uit zijn zuigen de kiddos mijn bankrekening nog altijd leeg. Over hen vertel ik je niets, dat is gewoon uitschot. Wat dat betreft: “Leave the gun. Take the cannoli.” Je wint het nooit van ze, die praten je gewoonweg dood.

The Godfather. Waarom die naam? Mijn vrouw verwart me in bed vaker met God en vader ben ik al 16 euhh….4 keer.

Waar komt "the american dream" vandaan? Tja, daar "ken" ik kort over wezen: in mijn leven ben ik twee keer op vakantie geweest….. een keer toen ik in duitsland benzine ging tanken voor mijn mijn russische sherman tank (red.: lada stationwagon) en een keer toen ik me verreden had op weg naar mijn werk en ik in Belgie eindigde. Zodra ik het dorp uit ben, waan ik me op vakantie. Het wordt eens tijd voor een echte vakantie.

Zijn jullie niet al eens met zijn vieren in Milaan geweest? Dat ontken noch bevestig ik i.v.m. nog lopende procedures tegen Tony die volgens het OM de receptionist van een hotel op zijn zachtst gezegd onheus bejegend heeft.

Wat gaan jullie doen in de us? Tja daar moet je bij Tony voor zijn, die heeft het schema samengesteld. Komt er volgens mij kort op neer dat we veel boswandelingen doen….

Scarface

Story? Geboorteplaats onbekend, geboortedatum onbekend, weet alleen dat ik gelet op mijn huidskleur ergens van een warm land vandaan moet komen.

Hoe kom je aan de naam? Vreemd ja, zit vol met littekens behalve op mijn gezicht… weet ook niet wat ze ermee bedoelen. Ze hadden me beter Bennie Breuk kunnen noemen….

Wat verwacht jij van de us? I expected the unexpected…maar kennelijk heeft Tony allen oog voor de natuur en zitten we van de 19 dagen in de westcoast 21 dagen in de bossen. Wordt dus berenjacht of zo…. Kan ik tenminste tegen de eerste de beste beer nog eens zeggen: "say hello to my little friend"….. (onderwijl hoor ik iemand mompelen: en neem maar van mij aan dat ik aan een beer of vijf ga vreten…)

Hoe zit het met het filmpje? Tony wou weer eens het bijdehandje spelen, zodra zijn aders in zijn nek beginnen te zwellen, weet ik dat ik hem op de juiste plek heb. Jammer genoeg gooide Barbie weer olie op het vuur waardoor ik mijn "self control" totaal kwijt was. Mij restte niets anders dan het schema van tony door de tuin te torpederen waarbij ik niet in de gaten had dat er enkele bierflesjes in de werprichting van het schema stonden. Helaas waren het volle flesjes…. Ik heb de flesjes een eervolle begrafenis gegeven.

Milaan? Is dat niet een film?

Barbie

Story? tja, ik weet het niet…. Ik ben euhmmm, hoe zeg je dat? Nou gewoon, ik gedraag me graag als euhmmm…. Ach ja wat… thuis ben ik het vrouwtje dus gedraag ik me daar ook naar in real life.

Wat ga je doen in the us? Logisch toch, borstvergroting en misschien dat ik me een pornopoes laat aanmeten.

Geboren? Ja.

Sekse? Niet vaak genoeg.

Milaan? Daar heb je geweldige handtasjes in de gouden driehoek…

Tony Montana

Story? I’m Tony Montana. You fu.. with me, You fu..in with the best! De rest spreekt voor zich..... en waag het je niet om verdere vragen te stellen..

Ik maak dan ook snel een einde aan het interview. Als ik me nog eentje drink aan de bar gebeurt iets merkwaardigs. Op het moment dat ik plaats neem, zie ik de lokale mensen opstaan en zich ver van me vandaan plaats nemen. Als ik de barman vraag of ik iets misdaan heb antwoordt deze: “De reden is die vier gekken daar waar je zojuist mee gepraat hebt. Zijn allen ontsnapt van de paas afdeling en leven totaal in hun eigen wereldje. Iedereen weet dat, zij zullen het ontkennen. Praat er verder niet over tegen ze. Het is praatgrage Sjaakie wel eens gebeurd dat zijn bitterballen heimelijk besmeurd zijn met Tony’s lichaamsvochten vanuit gaten die gewoonlijk geen daglicht zien. En mij hebben ze ooit eens in een beker gescheten omdat ik niet snel genoeg de drank had gebracht.”

Wordt vervolgd?

Peter R de Fries