dag 10, Sequoia Park

28 april 2013 - Sequoia National Forest, Verenigde Staten

Na de vrij dure overnachting in het Holiday Inn in Bakersfield (160 US dollar, gemiddeld 60 dollar meer dan tot nu) op naar Sequoia. Eerst even een gezamenlijk ontbijtje dacht Scarface. Terwijl hij zich aan het douchen was, bleek de rest al te bikkelen en tot zijn grote ergernis had Tony ook al zijn aanstekers naar de klote geholpen zodat hij niet het gebruikelijke peukje kon roken om zijn darmfauna op gang te brengen. Enfin, op naar Sequoia.

De flora en fauna in Sequoia bleken wel op gang te zijn geweest de afgelopen eeuwen. Ongelooflijk hoge bomen, bomen met een omtrek van 31 meter, bomen die al meer dan tweeduizend jaar oud zijn. Veel natuurschoon, ook hier. De general Sherman Tree is een van de bekendste trekpleisters van het park. 83,8 meter hoog en een diameter van 11,1 meter met een leeftijd van tussen de 2.300 en 2.700 jaar oud. Indrukwekkend.

Vanuit Sequoia zijn we opgereden naar Kings Canyon National park en hebben we de General Grant Tree bewonderd. 81,5 meter hoog en op de General Sherman na de grootste boom ter wereld. Hier zijn wij ook door de Tunnel Log gereden. Een omgevallen Sequoia boom waaruit een tunnel is gezaagd om zo er doorheen te kunnen rijden.

Omdat we gisteren wat voor lagen op schema hebben we besloten om door te rijden naar een plek in de buurt van Yosemite. Veertien mile voor de ingang van het park zijn we gestopt,hebben een hapje gegeten en besloten om daar te blijven overnachten in een Best Western Hotel. In de waan dat we hier ergens wel een barretje zouden kunnen vinden, werden we opnieuw teleurgesteld. Ja er was een bar, maar wij waren op de lokale Zwarte Piet na zowat de enige bezoekers. Rond 12.00 uur lagen we in ons nest.

IMG_9223Bij de ingang van het Sequoia National Park

IMG_9271Bij The General Sherman

IMG_9266Eveneens bij The General Sherman

IMG_9268Spreekt voor zich

IMG_9292De wortels van een gevallen Sequoia

IMG_9302

IMG_9309 Een plaatje toch! of niet?

IMG_9316The Parker Group (zie volgende foto)

IMG_9317

IMG_9338Door de Tunnel Tree