dag 11, Yosemite Park

29 april 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Waar we gisteren voornamelijk aangenaam verrast waren door enkele bomen hebben we vandaag opnieuw vol bewondering gekeken naar wat de natuur hier te bieden heeft. Het houdt niet op zou je zeggen. In tegenstelling tot Sequoia Park was hier zowaar water te vinden, en hoe! Enorme watervallen die je alleen van de welbekende plaatjes kent. Nog voordat we de watervallen bereikt hadden, konden Tony en Scarface het niet weerstaan om een duik te nemen in de door de watervallen voortgebrachte riviertjes. Waar Scarface zijn boxershort aanliet, durfde Tony het als eerste van de clan aan om skinny te dippen. Aan de leuter van Tony kon je duidelijk zien dat het water ijs en ijskoud was (alhoewel het was nog enig zoekwerk!). Na de frisse duik hadden we kennelijk opnieuw enkele waarschuwingsbordjes gemist (dangerous area, do not enter, passing at own risk, etc..). De waterval kon ons niet dicht genoeg bij zijn. Barbie kan het gelukkig nog navertellen na een behoorlijke smak gemaakt te hebben, nog geen milliseconde nadat hij Scarface gewaarschuwd had (pas op het is glad hier!).

De waterval was adembenemend mooi, ijzig koud en de kleren waren doorweekt van de vele waternevels die we moesten trotseren om bij de waterval te komen.

Na de kleren uitgewrongen te hebben, zijn we doorgereden naar San Francisco (een avond eerder dan gepland). 's Avonds rond een uurtje of 21.00 uur zagen we de lichten uit het donker rijzen. Misschien net zo mooi als bij Vegas maar dan toch anders. Vele hoge gebouwen die verlicht waren en geen bonte kermis aan kleuren ditmaal. San Francisco naderend kregen we een lesje on de Higway to Hell. Scarface, die aan het stuur zat, kreeg het nog maar weinig gehendeld. Stoplichten op zowat iedere hoek van de straat, voetgangers die niet gehinderd worden door de loop van zebrapaden (als die er al zijn), zwervers met de lokale winkelkarretjes die dan weer eens op de straat lopen en dan weer eens op de stoep, stratenmakers die gewoon 's avonds hier hun werk doen, bussen en trams waarvan je niet weet hoe de voorrangssituatie in elkaar zit, de ongekende hoeveelheid aan taxi's, auto's die zowel links en rechts voorbijzoeven, straten waarvan je niet kunt zien of het nu een eenrichtingsweg is of juist tweerichting.....Een Hollands rijbewijs B is hier gewoonweg niet tegen bestand. En Scarface begon zowaar lichtelijk te zweten zonder enige fysieke inspanning. We kwamen ogen tekort en tot overmaat van ramp vonden we geen enkel hotel waar nog ruimte was (4 pogingen gedaan). Terug de stad uit en op zoek naar een hotelletje. Rond 11 uur 's avonds vonden we er eindelijk een en omdat we nog niet gegeten hadden, hebben we nog een pizzaatje laten bezorgen. Na het eten nog even gekeken of er in het centrum van San Francisco wel nog een hotelletje te vinden is. En gelukkig blijkt er toch nog wat keuze. Morgen ff boeken.