Dag 18 Universal Studios

6 mei 2013 - Hollywood, South Carolina, Verenigde Staten

Omdat het weer net als gisteren niet meezit, besluiten we vandaag naar Universal Studios te gaan. Terwijl we Universal Studios binnenrijden, krijgen we een regenbui op ons dak. En zowaar de auto werd met de seconde schoner, totdat we het grijs weer langzaam onder het stof tevoorschijn zagen komen. Later die dag krijgen we te horen dat we enige pech hebben met het weer: de zon schijnt hier 339 dagen per jaar, de andere 26 dagen is het grotendeels bewolkt en regent het. Laat ons van die 26 dagen nu juist 2 dagen meemaken. Lucky few!

We hadden bijna geen cash meer over maar gingen er gevoeglijk van uit dat we terplekke wel konden pinnen. En wat kwamen we bedrogen uit.... twee pinpassen weigerden dienst. Op naar een hotel in de buurt om te kijken of we daar wat geld konden trekken, en gelukkig pakte er eentje. Inmiddels anderhalf uur later konden we dan toch Universal Studio binnen. Het was niet al te druk (vanwege het slechte weer) zodat we niet lang hoefden te wachten bij de attracties. Eerst een horror tour gedaan waar enkele vrienden van ons duidelijk terug te zien waren. Niet beangstigend, eerder leuk om eens keer gezien te hebben dat er ook nog andere gekken op de aardkloot rondlopen dan wijzelf.

Daarna een tour gedaan rondom de studios zelf. We hadden een tochtje door de straten van Back to The Future, het huis van Bree van de Kamp gezien, de auto’s van The Fast and the Furious en nog wat bezienswaardigheden. Met de tourbus maakten we nog zelf de nodige spektakel mee. We reden een tunnel in en de tunnel veranderde plots in een heftige 3D jurassic parkachtige wereld waarbij de bus flink geschud werd en het zelfs leek of we naar beneden donderden. Ook kwamen een bekende set tegen van een film waarvan de naam niet meer weten, waarbij een vliegtuig neergestort was. Een compleet vliegtuig was hiervoor uit elkaar gehaald.

Daarna stond Barbie erop om de Transformers ride (vertrok om de 10 minuten) in te gaan. De zo bekende set en show van Waterworld moest maar eens even wachten (vier shows op een dag en nog maar twee shows te gaan). Barbie zette het bijna op een huilen toen zij dreigde de Transformers ride te missen (terwijl zij zich ervan bewust was dat er nog 40 te gaan waren die dag). Na de Transformers ride bezocht te hebben, keerde het tij zich en ging het opnieuw regenen.Waterworld dreigde daardoor gecancelled te worden, wat we niet konden volgen immers Waterworld zou toch baat hebben bij wat water? Een teleurstelling voor Tony en Scarface die juist naar Universal Studios waren gegaan vanwege de trekpleister Waterworld. Gelukkig zat het hen mee later die dag, de show ging uiteindelijk door. Na afloop moest ook Barbie toegeven dat Waterworld toch ff een ander niveau herbergt dan The Transformers. Een schitterende set, zeer herkenbaar van de film, met genoeg spektakel en actie om van te genieten (duurde een klein half uur). Na Waterworld nog even een Simson ride genomen. Alhoewel we daar niet veel van verwachtten, bleek juist dit de meest heftige ride. Na de Simson ride de wereld ingedoken van de special effects (waar je opnieuw te zien krijgt hoe je eigenlijk op tv bedonderd wordt) en terug naar ons hotel. Hopelijk wordt het morgen wat beter weer zodat we eindelijk eens een stranddag kunnen doen.