Dag 3 - Bezoek Grand Canyon

21 april 2013 - Grand Canyon, Verenigde Staten

Er heerste vanmorgen (05.30 uur) complete chaos. Derhalve moest The Godfather zich er maar eens mee bemoien. De scheten en boeren vlogen om de oren. Dat er met The Godfather niet te spotten viel, was gelijk merkbaar. Tony, Scarface en Barbie werden gelijk op rapport geslingerd. Barbie kreeg (wegens "swaffelen") verzwaard arrest, Scarface 9wegens boeren die tot in de wijde omtrek te horen waren, zelfs tot in LA) zwaar arrest en Tony licht arrest (pissen in bekers met een straal zeik waaraan twaalf olifanten kunnen turnen). Zo die zat!

Vandaag was Grand Canyon aan de beurt. T. Fucking Montana was bloednerveus. The Godfather moest er de hele tijd van schijten. Scarface was ook niet helemaal zichzelf want hij bleef maar aan de cigaretten trekken en keek overigens wat bleekjes. Kwam dat door de ervaring van gisteravond? Niet elk avond rij je in het compleet pikkedonker de Grand Canyon binnen, kom je een puma tegen en blijf je op en neer rijden om maar een slaapplaats te zoeken in de hoop dat je er een krijgt (waar het niet naar uitzag).

Eerst op zoek naar een tankstation om de auto met gasoline bij te vullen en daarvoor al 21 miles gereden voordat we tot de conclusie kwamen dat (nadat we een tankstation niet konden vinden en derhalve maar terug zijn gereden) er een tankstation aan de overkant van ons motel lag. Wat een ezels! Hoe dom kun je zijn!

Maar goed. vervolgens ontbijten. Wat een drama. Bij "Wendy's" naar binnen en wat had dat wijf (lees: de bediening) een koortslip. Of was het nou geen koortslip maar het eten van gisteravond. Doe ons maar 4 keer een of ander "egg broodje". En dan denken dat het gezond is! Niet te vreten die zooi. Het "egg" van T. F. Montana was praktisch rauw. The Godfather kwam het eten van dat wijf  nog tegen en had het inmiddels tussen de tanden zitten. Of was het nou een koortslip? Maar goed. Op weg naar Papillon. De helicoptervlucht. Aldaar aangekomen een en al consternatie. De boys (en Barbie) waren ingedeeld met een tweetal dames van "Oekrainse" afkomst. Echter, ze waren T. F. Montana vergeten. Vanwege het fragiele gewicht van T.F. dacht met dat ze het hier hadden over een nog af te leveren postzak die ergens boven de Canyon uitgegooid kon worden. Niets was echter minder waar. Na veel lullen en non-verbale communicatie ("what the fuck is this", "what kind of company are you bastards") kon T.F. opgelucht adem halen en met de rest meevliegen. Eenmaal in de helicopter was het barbie die (tijden het opmaken) erachter kwam dat haar positie verre van geweldig was. Met de rug naar de piloot, maar wel naast die dame van Oekrainse afkomst met dito voorgevel (waar je praktisch in kon verdrinken en dat boven de Grand Canyon). Nog geen tien minuten in de lucht en T. F. Montana moest erop gewezen worden dat hij de verkeerde "Canyons" (die van de Oekrainse dame)  aan het filmen was. Prachtig allemaal. Wat een wereldwonder(s) die Canyon(s). Na veel filmen en fotograferen was het na pakweg 40 minuten helaas voorbij. De pret was over en er moest afscheid genomen worden van de Canyon(s), maar niet heus. Want de shuttle bus stond nog op het programma. De 'Hermits Route" werd genomen. Een aanrader zei men. En eerlijk is eerlijk, dat was het ook. Langs de meest bekende overlooks van de Grand Canyon werd gestopt, nl. Powell Point, Hoki point (met zicht op Colorado River) en Mohave Point. Bij Hoki Point werd het The Godfather echter allemaal teveel. Hij kon het niet langer aanzien. T.F. Montana, Scarface en Barbie allen hangend boven het klif. De overige bezoekers hadden nog nooit zoiets gezien. Zelf het parkpersoneel van de Canyon hield dit niet voor mogelijk en begon direct waarschuwingen uit te delen. Alleen te zien in Mission Impossible (Tom Cruise), maar vandaag ook voor iedereen in de Canyon. De drie Cliffhangers die allen hun leven in de waagschaal legden om maar een zo goed mogelijke en onvergetelijke pose te krijgen. De foto's zijn bijgevoegd en allemaal echt. Niks gephotoshopd. Oh nee, wacht eens! Dat is niet helemaal waar. Bij T.F. Montana zijn er wat (lees: een stuk of 25) rimpels ineens weggepoetst alsof het niets is. En hij heeft een sixpack gekregen. Niet dat bier uiteraard. Kijk maar en overtuig jullie allen zelf. Wat een helden, of beter gezegd idioten. In ieder geval een onvergetelijke ervaring die Grand Canyon.

Nu nog naar het Steak House en morgenvroeg op weg naar Monument Valley. Wordt vroeg opstaan. waarschijnlijk om 05.47 uur lokale tijd de zonsopgang nog meepikken bij Hoki Point. Maar goed dat zien we morgen wel weer.

IMG_6795Met Papillon de lucht in

IMG_6817Samen in de heli

IMG_6835Vanuit de heli

IMG_6886Eveneens vanuit de heli

1. Aylin en liv:
    22 april 2013
    Uuuuhhmmm...waar zijn de bijgevoegde pics?Is het toestel soms in de grand canyon gevallen na alle capriolen...;) Veel succes en plezier! Xje
  2. Tommy:
    22 april 2013
    "Geen commentaar!". Het komt me deze dagen als vanzelf uit de strot rollen, nog voordat er weer moeilijke vragen worden gesteld omtrent alle vier de heren R. uit B.. Het begon lichtelijk te dagen dat er iets fishy aan de hand was, toen ik van het weekend bij drankhandel de Snor toevallig hoorde dat vaste klant Mrs. Godfather haar wekelijkse voorraad sherry niet meekreeg, vanwege een compleet gedepleteerde rekening! Toen via de sociale media berichten begonnen door te sijpelen dat Scarface's ongehuwd liefje "vreemde auto's " in de straat zag staan en via via vernomen werd dat Tony's en Barbies koters op school apart waren genomen door "overheids-medewerkers", viel de puzzel langzaam op zijn plaats.
    Er bleek een grootscheeps antecedentenonderzoek gaande te zijn onder eenieder die ook maar enigszins gelieerd is aan The Big 4, zoals de Brunssum Aktueel de voortvluchtigen al heeft gedoopt in wat voor hen de eerste grote scoop in het bestaan van het weekblaadje is!
    Ook ik moest eraan geloven en heb naar eerlijkhied geantwoord dat ik niet meer weet dan dat ze naar buitenland zijn vertrokken voor een business-trip mixed with pleasures. Dat alle rekeningen zijn leeggehaald om het vertier te bekostigen, leek mij niet meer dan logisch: G-monnie moet rollen, je weet toch?
  3. Tommy:
    22 april 2013
    Omdat ik zo meewerkend was, kon ik in de nabijheid blijven vertoeven en derhalve opvangen dat, hangende het onderzoek naar deze out-of-character transacties, er in ieder geval een telkens roulerend aantal female agents achter de heren zal worden aangestuurd, uiteraard perfect gecast naar de voorkeuren van de 4. Special Agent Olga en Very Special Agent Nazdezdha hebben volgens de eerste berichten in hun Airwolf reeds met succes contact gelegd met de suspects.... Ik houd het voor jullie in de gaten hier in het inderhaast opgezette commando-centrum en zal uitsluitend via dit secure channel blijven communiceren. Voor de rest: "Geen commentaar!"

PS: wire me effe een couple C-notes om Annie een kratje Osborne te kopen!
  4. Aylin en liv:
    Whahaha toppie Tommy!