dag 8 Famous in Vegas

26 april 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De dag begon zoals we inmiddels gewend waren in het Belaggio, ontbijtje scoren (zonder drie uur te wachten) aan het zwembad gelegen, ogen de kost gegeven en ff erop uit. Op het programma stond een bezoekje aan The World Famous Gold en Silver Pawn Shop. We waren toch in Las Vegas, dus waarom niet ff kijken in de shop om toch vooral even te checken of de reality een andere is dan wat ze ons op televisie doen geloven?

We naderden de Pawn Shop met rasse schreden (Tony zat aan het stuur) en toen de Pawn Shop in zicht kwam zag het meteen zwart wit van de lokale politieautos....een massa aan security, police, medics en American Broadcast was terplekke. De shop bleek gesloten te zijn vanwege een feestje genoemd “Party like the Pawn Stars” waarbij een concertje van Lynyrd Skynyrd niet mocht ontbreken omdat juist zij waren uitverkoren om voor het komende seizoen de intro song te doen.

Uiteraard werd ons de toegang in eerste instantie ontzegd. Maar the clan liet zich niet weerhouden door de pretty impressive bodyguards (onze “Schwarzeneger” Theo zou erbij verbleken). Scarface nam dit keer het voortouw en liet duidelijk blijken niet van plan te zijn huiswaarts te keren. Barbie deed er kennelijk nog een schepje bovenop (those titties are really from Holland) en zie daar: de VIP kaartjes waren geregeld. Eenmaal inside zaten we in een andere wereld, een party hier kent zijn weerga niet. Vooral gekenmerkt door de wat ruigere Amerikaan stonden we daar als de enige niet-getatoeerden. Het eten was fab, gewoon een compleet varken op tafel (welke overigens heerlijk smaakte), spare ribs waarbij je je vingers aflikte en nog veel meer.

Eenmaal rond gekeken en handje geschut met de Pawn Stars zelf (o.a. Big Hoss, Rick en Chumlee) werden we uitgenodigd voor een interview on American TV. Tony, Scarface en Barbie kregen de spotlights op hun bakkes en werden zo’n tien minuten lang met vragen bestookt. Niet gehinderd door enige vorm van kennis over de serie wist vooral Barbie politieke antwoorden te geven op de vragen. De menigte schaarde zich om ons heen en uiteraard moesten we na afloop een hoop papieren ondertekenen om het interview te mogen uitzenden.

Nu hebben we pas gezien wat er allemaal bij komt kijken om een stukje tv op te nemen. De tune van Lynyrd Skynyrd werd enkele malen opnieuw opgenomen, het publiek werd opgepept om vooral zo uitbundig mogelijk te juichen. Van diverse kanten verschenen joekels van camera’s, op het dak, on stage en in the field. Wat een beleving zeg, wat een show (again).

Na het interview hebben we ons vooral moeite moeten troosten om eruit te komen. Kennelijk wilden ze ons niet kwijt....

Nauwelijks bekomen van wat ons gebeurde zijn we terug gegaan naar het Belaggio, auto neergeknald en op naar The Venezian. Een hotel waarin gondels rondvaarden en een plafond dat je deed geloven alsof je in Italie was. Uiteraard  voelden we ons daarin thuis en grepen een pintje. Teruggekomen in het Belaggio waagde Barbie een gokje en won in twee minuten tijd 300 US dollars. Nadat Tony verstandig naar bed vertrok om vooral vroeg op te staan vanwege het drukke schema van morgen, bleven Scarface en Barbie nog even hangen aan een barretje. En jawel hoor, onze vermoedens werden bevestigd. It’s all magic, pracht en praal zolang je maar cash dollars op zak hebt. De wulpse dames hier met dito gevulde bh’s zijn gewoon allen hookers van de bovenste plank. Aan alles wat mooi is, zit een vies luchtje. De lijkengeur van de auto verbleekt erbij. Na, moet ik zeggen een wel entertaining onderonsje met een van de lokale dames (Autumn) die ons even in geuren en kleuren vertelde hoe het hier werkt, sloten we de nacht. Het lokale dametje vroeg nog of zij ons kon pleasen maar toen we vroegen wat ze kon doen voor drie dollar en opmerkte dat we de kamer deelde met Tony die zich met aan zekerheid grenzende waarcshijnlijkheid aan het kabelen zou zijn alsook the Godfather die een bos aan het wegzagen was, was ze met de noorderzon vertrokken. Morgen een zware dag voor de boeg op weg naar Death Valley.

Eenmaal in bed en de drie nachten overziend kwamen wij tot de conclusie dat Las Vegas vooral een illusie is die als je niet uitkijkt je enkel de dollars uit je beurs trekt als een magneet op oud ijzer en er niet gelukkiger op zal maken.

IMG_8749Samen met "Big Hoss"

IMG_8776 Voor het interview op History, "famous in Vegas"

IMG_8852 Scarface met "The Old Man"