dag 6 en 7: via bryce en zion canyon naar silicon valley (las vegas)

24 april 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na het ontbijt in een Best western hotel in de Bryce, was het opnieuw twee keer genieten van een canyon die zijn weerga niet kent. De cauberg is geen berg meer...slechts een kleine heuvel tegenover de giganten die wij mochten aanschouwen. Ik had niet gedacht ooit eens stil te worden van de natuur maar hier gebeurt dat! Absolutely fabulous!

In Bryce canyon hebben we zowat langs 18 miles een kleine 12 scenic views aangedaan. Vooral mooi was the natural bridge. Ik zal het kort houden want uit te leggen valt het niet, ook niet aan de hand van fot's. Zion was evenzo mooi, maar dan op een andere manier, veel kollosaler, groter en groener, met her en der een waterval waarvan het "prohibited" was om deze te betreden. Niet wetende wat dat inhield (ahum), hebben we nog pootje gebaad in de "restricted area to presererve nature"....Uiteindelijk hebben we anderhalf uur rondgelopen in Zion. Na Zion zijn we opgereden naar Las Vegas. In totaal was de rit van dag 6 een kleine 450 miles.

De aankomst in Las Vegas is een schril contract met het natuurgeweld wat we achter de rug hadden. Vanaf de highway, al op een kleine 6 miles afstand was Las Vegas al duidelijk te zien. Een en al lichtbundels, een prachtig aangezicht. Hoe verder we Las Vegas binnenreden des te meer we het idee hadden dat het in de nacht licht aan het worden was. In het Belaggio keken we onze ogen uit, rijen gokkasten, pokertafels, roulettetafels en een volk waar je gemakkelijk Brunssum twee keer mee gevuld krijgt. Je gelooft je ogen niet.

Ingecheckt, koffers achtergelaten en vol verwachting the big city in. De eiffeltoren, de fonteinen van het Belaggio, de torenhoge reclamezuilen met schermen waar Forixity op zijn zachtst gezegd jaloers mag zijn, deden geloven alsof het een en al rijkdom, glimmer en glatter is. Maar de waarheid is een andere, het is vooral show, een grote bonte kermis wat hier getoond wordt en fakeness op zijn top (getuige het kennelijk ogenschijnlijke hoge plastic gehalte in de bh's van de lokale dametjes). En tadatada, op stap gaan hier is toch vooral iets anders dan in ons eigen kikkerlandje. Om 03.00 uur 's nachts is geen fuck meer te doen behalve een gokje te wagen wat hier wel 24/7 doorgaat. Hier hebben we ons hart (nog) niet kunnen op halen wat stappen betreft. Wellicht dat we op de verkeerde plaatsen zijn geweest en proberen we het morgen nog eens. Scarface is wel nog missing geweest, maar bleek uiteindelijk op zoek naar een wc verdwaald geraakt te zijn in een hotel (je kunt het je niet voorstellen maar hier kan iedereen dat overkomen).

Dag 7 heeft enigszins de gemoederen op proef gesteld. Nadat Tony en the Godfather ff een ontbijtje waren gaan halen voor de rest van de clan, waren zij vooral geiriteerd dat Scarface en Barbie al aan het zwembad zaten. Na drie uur wachten, waren deze twee het zat en zijn naar het zwembad vertrokken. In de hoop uiteraard dat een ontbijtje onderweg was, en wat viel het resultaat ff tegen, zero breakfast. Naar verluid zijn de twee zelfs naar het lokale vliegveld gereden om te kijken of er wat aan ontbijt te krijgen was. En de grap is natuurlijk dat we uiteindelijk in het hotel zelf gewoon broodjes konden scoren (alhoewel gewoon, vier broodjes voor 25 dollar).

's Middags, na het verlangde ontbijt zijn we lekker gaan zonnen. De temperatuur is geweldig hier, het zwembad ijskoud (ik schat zo'n 15 graden). Daarna zijn we opgereden naar de Hoover Dam, hetzelfde als de Glenn Canyon alleen iets groter. Daarna hapje gaan eten in Jack's in Boulder City, een lokaal cafeetje dat het vooral moest hebben van een motorbende en niet van toeristen. Daarna naar Fremont street, welke bekend staat om zijn lichtshows. Ogen uitgekeken en nu in ons hotel, te bedenken welke strategie we er vanavond op los moeten laten om toch eens een keer ruig te stappen....zal het lukken?

IMG_8226Bryce Canyon

IMG_8228Bryce Canyon

IMG_8230Bryce Canyon

IMG_8235En weer Bryce Canyon

IMG_8284En nog eentje

IMG_8434Zion Canyon

IMG_8499Rivier in Zion Canyon

IMG_8594Samen de Lower Emerald en Upper Emerald Trial gelopen.