dag 5: Upper Antilope canyon, Glenn Canyon, Lake Powell, Shit on Cottonwoor Road, Bryce Canyon

23 april 2013 - LAKE POWELL, Verenigde Staten

De dag begon vandaag goed, een stevig ontbijt was immers inbegrepen. Omdat de Godfathet in vijf dagen pas een keer gecheten had en inmiddels wat bruintjes uit begon te zien, hebben we hem maar gedwongen wat activiaatjes erin te gieten alsook wat cereal flakes. En wat dat hielp!

Bij de Upper Antilope Canyon (tsatsjing, 140 dollar lichter in 1 uur, reden waarom de indianen tegenwoordig gemiddeld 180 pk rijden in plaats van 1 paard) kregen we een paar mooie plaatjes te zien. Inmiddels begon de stront The Godfather parten te spelen en meldde hij buikpijn. Eenmaal terug in Page, vermandde hij zich naar de wc en kwam zichtbaar opgelucht en drie kilo lichter terug (part I).

Vervolgens op naar de Glenn Canyon, waar we een prachtig uitziccht hadden op de lokale dam die het dorp e.o. van elektriciteit voorzag. Eenmaal in het vistor centre kreeg de lokale w.c. een bezoek van the Godfather (part II). Er verscheen zowaar een glimlach op zijn gezicht. Lake Powell houden we voor gezien en we gaan op naar Bryce Canyon. Wel via de alternatieve route, en wat voor een route, de Cottonwood Road! De betere, de onbegaanbare, de heetste en meest respectwaardige route tot nu. Een weg was het nauwelijks te noemen, de wegen in curacao verbleken bij dit samengeraapte hoopje zand en steen wat kennelijk in  de 19e eeuw ooit eens glad gestreken zou zijn geweest.  Over de 30 mile die deze "road" lang was hebben we in totaal 4 uur gedaan! Onderweg kwamen we een prachtig verborgen Canyon tegen, de Narrow Wash Route Canyon. Gestopt, uitgestapt, auto afgesloten en nog geen 100 meter verder of The Godfather maakte opnieuw melding van een dringende boodschap (part III, the final). Uiteraard geen wc voorhanden dus dan maar "retour a la natur, gewoon op de Canyon gescheten. De Narrow Wash Canyon was echt genieten en niet voor pussies weggelegd. Anderhalf uur geklimd en geklauterd over ongeveer 2 mile. Eenmaal terug in de auto zijn we verder gereden naar Bryce, onderweg eindelijk bij een rstaurant gegeten en nu in een best western hotel. Hieronder wat pics...

IMG_8146 de verborgen canyon

IMG_8095een stier beschermt het kalf en wil ons aanvallen op cottonwwod

IMG_7738 de upper canyon

IMG_8171 de governor's arch

IMG_7956 de upper canyon

IMG_8034 glenn canyon dam

p.s.: we hebben n op 4 dagen tijd ongeveer 1200 miles gereden, nog steeds geen gasoloine 85 te verkrijgen voor de tahoe, die nu niet alleen naar stront ruikt maar er ook daadwerkelijk naar uitziet....

p.p.s: op stap gaan in us valt tot nu tegen, net nog gekeken of er hier een bar ligt, fotget it! Las Vegas zal een verademing zijn na al dit natuurgeweld.

1. Aylin en liv:
    25 april 2013
    Uuuuhhhmmm....ik mis blogs? Potver!! Kom op...wel blijven schrijven zeg! Heb nl nieuw ritueel....kop koffie en blog lezen...ben al een dag van slag haha!.x